Açık öğretim Etkili İletişim Teknikleri Ders Notları Ünite 6 dan devam ediyoruz bir şeyi hatırlatayım arkadaşlar yazdığım özette koyu renkli veya altı çizi ise kesinlikle ezberleyin soru kesin geliyor.
Etkili İletişimde Konuşma Ve Dinleme ( ÜNİTE 6 )
Kültür ve İletişim
İletişim, insanın türsel özelliği olan toplumsallaşırlığının bir yansımasıdır.
Yapısal olarak yada kodlara göre iletişim ikiye ayrılır;
- Sözel İletişim
- Konuşma-Dinleme
- Yazma-Okuma
- Sözsüz İletişim
Ses
İyi bir konuşma sesinin özellikleri şöyledir;
- İşitebilirlik; Dinliyiciler tarafından rahatça işitilebilir olmalıdır.
- Akıcılık; Dinliyicilerin algılama yeteneklerine göre ayarlamak temel ilkedir.
- Hoşa Giderlik; Kısacası sesin hoş olması gerekir kullak tırmalayan yada çok sert bir ses değil.
Konuşmanın Nitelikleri
İyi bir konuşmayı diğerlerinden ayıran belli bir takım nitelikleri olması gerekir bunlar;
- İyi bir konuşma sağlam bilgilere dayanır
- İyi bir konuşma yıkıcı değil yapıcı olmalıdır.
- İyi bir konuşma konuşmanın temel ögelerini çözümleyerek oluşur.
- İyi bir konuşma dinliyicilerin ilgi ve dikkatini toplar
- iyi bir konuşma canlı bir dil hareketli bir üslup gerektirir
- İyi bir konuşma etkili ses tonu, el yüz hareketleriyle geliştirilir
- İyi bir konuşmada konuşmacı ahlaksal sorumlulukları bulunduğunu hatırından çıkarmaz
- İyi bir konuşmada konuşmacı gözlem gücünü geliştirmiş olmalıdır
- İyi bir konuşma konuşmacının kişiliği ile bütündür
- İyi bir konuşma ilginç ve değerli konuları kapsar
- İyi bir konuşma belli bir amaca yöneliktir.
İkna edici konuşmanın ögeleri;
- İkna edici konuşma bir sanattır
- İkna edici bir konuşma bir sözel tartışma oluşturma ile ilgilidir.
- İkna edici konuşma sözel tartışmaları özel dinleyicilerle uyumlaştırma ile ilgilidir
- İkna edici konuşma amaçlı ve istendik değişimler ortaya çıkarmaya yöneliktir
Konuşmacı Perspektifi
Sonuçta kaynak ne denli güvenilirse, tutum değişikliğinin ortaya çıkma olasılığı o denli çoktur. Bu özelliğe inanılırlık adı verilmektedir. Burada bizim için önemli olan boyutlar konuşmacının bilgisi/uzmanlığı, güvenirliği, kişiliği, tutumları ve sosyo-kültürel ortamdır.
Nasıl Dinliyoruz ?
İletişim sürecinde gürültüye dönüşen dinleme türleri şunlardır;
- Görünüşte Dinlemek
- Seçerek Dinleme
- Saplanmış dinleme
- Savunmacı dinleme
- Tuzak kurucu dinleme
- Yüzeysel Dinleme
Konuşmanın Kalıcılığını Sağlayan Boyut Yazı
Etkili ve doğru bir şekilde yazılı iletişimin gerçekleşmesinde dikkat edilmesi gereken önemli noktaları şu şekilde açıklayabiliriz;
- Kişiliğinizi ortaya koyun
- Basit bir dil kullanın
- Açık seçik anlaşılır yazın
- Sözcük hazineninizi geliştirin
Süpersin sen ya 🙂 <3
koskoca 6. ünitede sadece bu kadar özetle geçiştirilmemeli. sonderece eksik bir çalışma olmuş. İnşallah sadece bu bilgilere bakıp üniteyi çalıştığını zannedenler olmaz (Elinize sağlık ama olmamış, buna özet diyemez, çünkü bir çok öz yer almamış)